اخبار

تزریق واکسن پنج گانه ( پنتاوالان ) همزمان با سراسر کشور در شهرستان هرسین نیز آغاز شد

تزریق واکسن پنج گانه ( پنتاوالان ) همزمان با سراسر کشور در شهرستان هرسین نیز آغاز شد
این واکسن که ترکیبی از 5 واکسن دیفتری ، سیاه سرفه ، کزاز ، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا است از این پس جهت کودکان 2 ، 4 و 6 ماهه تزریق می شود

 

همزمان با سراسر کشور با انجام مراسمی در روز سه شنبه 27 آبان ماه 93 تزریق واکسن پنتاوالان در شهرستان هرسین نیز آغاز شد . در این مراسم که با حضور جناب آقای دکتر فرجی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، جناب آقای دکتر قریب وندی ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان و جمعی از پرسنل مرکز بهداشت در واحد مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 شهری هرسین برگزار گردید اولین واکسن پنتاوالان جهت یک کودک 2 ماهه تزریق و از این پس در برنامه واکسیناسیون شهرستان گنجانده شد. 

در ابتدای این مراسم جناب آقای مجید کریمی کارشناس مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماریهای این شهرستان در سخنانی کلیات این برنامه را تشریح کرده و مزایای ادغام واکسن جدید در  برنامه روتین واکسیناسیون کودکان را عنوان نمودند.

وی با بیان اینکه جزء جدید واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا نوع ب می باشد و از بیماریهای خطرناکی مانند پنومونی ، سپتمی سمی ، آرتریک سپتیک ، التهاب اپی گلوت و ... پیشگیری می کند ابراز امیدواری کرد با ادامه استقرار طرح تحول نظام سلامت در آینده با افزودن تعداد بیشتری واکسن در برنامه واکسیناسیون از بیماریهای بیشتری پیشگیری شود.

کارشناس مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شهرستان عنوان کرد با توجه به ادغام 5 واکسن ، تعداد تزریق کمتر و ایمنی بیشتر از مزایای واکسن پنتاوالان می باشد

واکسن

واکسن

واکسن

۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید