اخبار

بر طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت میزان شیوع دیابت در سطح جهان با شیب نسبتاً تندی در حال افزایش است

بر طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت میزان شیوع دیابت در سطح جهان با شیب نسبتاً تندی در حال افزایش است
دکتر رضا یادگار آذری متخصص پزشکی مولکولی در سمینار آموزشی دیابت این بیماری را شایع ترین علت نارسایی کلیه و نابینایی در سنین بالا عنوان کردند.

به مناسبت روز جهانی دیابت سمینار آموزشی یکروزه جهت کارشناسان رده میانی و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت در روز چهارشنبه مورخ 27/08/94 در مرکز بهداشت شهرستان هرسین برگزار شد.

در این سمینار دکتر رضا یادگار آذری متخصص پزشکی مولکولی بعنوان مدرس دیابت ، علل بوجود آمدن آن ، تشخیص ، عوارض و مشکلات این بیماری را بطور مفصل عنوان کردند.

وی در این سمینار  با اشاره به انواع دیابت و تعریف هر کدام ، میزان شیوع این بیماری را در سطح جهان بر اساس آمار منتشره بسیار زیاد و با شیب تند عنوان کردند و علل بوجود آمدن دیابت و افزایش آن را در سطح جهان عدم تحرک کافی ، چاقی ،  تغذیه نامناسب و ... عنوان کردند. 

دکتر آذری در ادامه علائم افزایش سطح قند خون را موارد ذیل عنوان کردند.

  • افزایش احساس تشنگی
  • تکرر ادرار
  • خستگی
  • کاهش وزن، در حالی که اغلب اشتها افزایش می یابد (به خصوص در دیابت نوع 1)
  • خارش و عفونت های مکرر بر روی پوست، به عنوان مثال جوش

این متخصص پزشکی مولکولی در ادامه  با اشاره به اهمیت چک آپ های دوره ای در تشخیص به موقع بیماری و کنترل آن ، راههای تشخیص دیابت و درمان آنرا بطور مفصل بیان کردند. 

وی همچنین عوارض دیابت را اختلالات شبکیه ، عوارض حسی و حرکتی ،  عوارض مغزی و ... عنوان کردند و اظهار داشتند بر اساس تحقیقات بوجود آمده احتمال ابتلا به سرطان در افراد دیابتی خیلی بیشتر از افراد سالم است .

دکتر آذری در ادامه این سمینار در خصوص سکته مغزی و علائم آن نیز مطالبی را عنوان کردند.

در پایان سمینار نیز آقای مجید کریمی کارشناس مسئول بیماریها در خصوص تب مالت و هاری مطالبی را جهت شرکت کنندگان ارائه دادند.


دیابت
دیابت
دیابت
روان

۲۸ آبان ۱۳۹۴ ۱۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید