اخبار

ستاد بحران شهرستان هرسین در خصوص مقابله و کنترل موج جدید آنفلوآنزا تشکیل جلسه داد

ستاد بحران شهرستان هرسین در خصوص مقابله و کنترل موج جدید آنفلوآنزا تشکیل جلسه داد
دکتر فرجی در این جلسه با اشاره به اینکه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد ، بهترین راه مقابله با این بیماری را پیشگیری عنوان کرده و تفاوت های سرماخوردگی ، آنفلوآنزای فصلی و H1N1 را بیان کردند.

در روز یکشنبه مورخه 22/09/94 جلسه ستاد بحران شهرستان هرسین در سالن اجتماعات فرمانداری با محوریت بالا بردن سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه ،  کنترل و پیشگیری موج جدید آنفلوآنزا تشکیل گردید.

در این جلسه فرماندار ، معاون فرماندار ، بخشدار مرکزی و بیستون ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و اعضای ستاد بحران شهرستان حضور داشتند.

در این جلسه پس از تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید ، آقای محمدی فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، انتظارات خود را از ادارات و دستگاههای اجرایی در مواجهه با بحران و لزوم برنامه ریزی در این خصوص بیان کردند.

در ادامه جلسه دکتر فرجی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین گزارشی در زمینه بیماری آنفلوانزای خوکی ( H1N1 ) و اقدامات انجام شده در سطح شهرستان در روزهای اخیر بیان کردند.

دکتر فرجی در ادامه سخنان خود اظهار داشتند ابتلا به آنفلوآنزا برای هیچ کس خوشایند نیست و همه به دنبال راه چاره ای برای رفع علائم آن هستند ولی بیشتر افراد از این غافل هستند که این بیماری نوعی بیماری ویروسی است و آنتی بیوتیک ها روی این بیماری اثر ندارند. وی با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک بایستی با نظر پزشک تجویز گردد کلیه افراد را از خود درمانی در مواقع بیماری منع کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین در ادامه بهترین راه مقابله با بیماری آنفلوآنزا را پیشگیری عنوان کرده و راههای پیشگیری از این بیماری را رعایت نکات بهداشت فردی  از قبیل پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه ، شست و شوی منظم دست ها با اب و صابون ، عدم روبوسی کردن با افراد بیمار و استراحت در منزل بویژه در طی زمستان بیان کردند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تغذیه صحیح و اصولی در پیشگیری از این بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن ، تفاوت های انفلوآنزا و سرماخوردگی را بیان نمودند.

در پایان مصوبات این جلسه با محوریت بالا بردن سطح آگاهی مردم توسط فرمانداری محترم شهرستان تنظیم و جهت اجرا به کلیه ادارات ابلاغ گردید.


1
1
1
1
1

۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید