اخبار

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته
مهندس سهرابی به مناسبت هفته بسیج ملی کاهش مصرف قند، چربی و نمک در سخنانی مردم را با خطرات مصرف بیش از اندازه این مواد غذایی آشنا کردند

 

در مراسم نمازجمعه این هفته و به مناسبت هفته  بسیج ملی کاهش مصرف قند، چربی و نمک ، مهندس سهرابی کارشناس ارشد علوم و صنایع غذایی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین در خصوص مصرف مناسب این مواد غذایی و بیماریهای ناشی از آنان سخنانی را ایراد کردند.

ایشان با اشاره به اینکه بیماریهای غیر واگیر مهمترین عامل مرگ ومیر کشور به شمار می آیند یکی از مهمترین عوامل خطر این بیماریها را تغذیه و الگوی نامناسب غذایی دانستند.

مهندس سهرابی در ادامه فرمودند: هرچه میزان مصرف قند ، چربی و نمک در برنامه غذایی کمتر باشد احتمال ابتلا به بیماریهای مختلف مثل دیابت ، فشارخون ، بیماریهای قلبی عروقی ، گوارشی و انواع سرطانها کاهش می یابد.

ریاست مرکز بهداشت شهرستان هرسین در ادامه با اشاره به مضرات قند ، راه حل کاهش مصرف آن و جلوگیری از مضرات آنرا اینگونه بیان کردند.

-          استفاده از میوه ها ، سبزیجات تازه و بیسکویت های سبوس دار به جای شیرینی های چرب و تر

-          کاهش مصرف نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی و جایگزینی آنها با دوغ و آبمیوه های طبیعی

-          استفاده از کیک های خانگی با قند پایین

-          مصرف کم قند با چای یا جایگزینی با مواد کم ضرر مانند توت خشک ، خرما و ...

وی همچنین با اشاره به اینکه ذائقه افراد در زمان کودکی شکل میگیرد از همه شرکت کنندگان در نمازجمعه خواست به تغذیه کودکان اهمیت فراوانی دهند و سعی کنند ذائقه آنان را به سمت مواد غذایی شیرین یا شور نبرند.

مهندس سهرابی همچنین کاهش مصرف نمک و چربی بخصوص روغن های جامد و اشباع را در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی ، فشارخون ، انواع سرطانها و ... مهم و ضروری دانسته و رعایت نکات ذیل را در این خصوص الزامی خوانند.

-          استفاده از لبنیات کم چرب

-          آب پز کردن و کباب و تنوری کردن به جای سرخ کردن

-          عدم استفاده از غذاهای صنعتی و آماده

-          استفاده از آبلیمو وآب غوره بجای سس مایونز

-          مصرف نارنج ، لیمو و سبزیجات تازه بجای نمک در غذاها و سرسفره

-          و ...

 در ضمن در خطبه های نماز جمعه نیز حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا باقری امام جمعه شهرستان هرسین نیز  نمازگزارن را به تغذیه مناسب طبق سخنان مهندس سهرابی رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین فرا خواندند.


2
2
2
2
2

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید