اخبار

کارگاه یکروزه برنامه ابتکارات جامعه محور ( CBI ) با تأکید بر روستای سالم برگزار شد

کارگاه یکروزه برنامه ابتکارات جامعه محور ( CBI ) با تأکید بر روستای سالم برگزار شد
در این کارگاه کلیه بهورزان بعنوان خط مقدم اجرای برنامه و پرسنل بهداشت محیط و حرفه ای مراکز و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت شهرستان هرسین با برنامه روستای سالم و چگونگی اجرای آن آشنا شدند.

با توجه به تأکیدات ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و معاونت محترم امور بهداشتی دانشگاه مبنی بر اجرای طرح روستای سالم در اولویت کارهای مراکز بهداشت شهرستان ها ، امروز 16 دیماه واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان هرسین اقدام به برگزاری کارگاه یکروزه برنامه ابتکارات جامعه محور یا CBI - Community Based Initiatives با تأکید بر روستای سالم نمود.

در این کارگاه که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان هرسین برگزار گردید کلیه بهورزان بعنوان خط مقدم اجرای برنامه و پرسنل بهداشت محیط و حرفه ای مراکز و کارشناسان ستادی حضور داشتند.

در ابتدای این کارگاه پس ار تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، مهندس جمشیدی کارشناس مسئول بهداشت محیط ضمن تاکید بر اجرای برنامه در سطح کلیه روستاهها و معرفی روستاههای پایلوت و انتخاب شده برای طرح ، خلاصه ای از اقدامات انجام شده در روستای سالم نجوبران از توابع مرکز بیستون را شرح دادند.

روستای نجوبران بعنوان پایلوت شهرستان در بحث روستای سالم و در اسفند ماه سال گذشته انتخاب شده بود و اقدامات مفید و مناسبی در این روستا به همت کارشناسان بهداشت محیط شهرستان ، دهیاران و بهورزان روستا و ادارات شهرستان انجام شده بود. 

در ادامه آقای مهندس کرمی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت ضمن تعریف برنامه ابتکارات جامعه محور و اهداف این برنامه ، روند اجرای برنامه روستای سالم ( برنامه ریزی و تدوین برنامه عملیاتی ، سازماندهی ، ارزیابی جامعه و اولویت های آن ، نظارت و پایش ، ارزشیابی برنامه و ... )  را بطور مفصل توضیح داده و بر اجرای این برنامه در سطح روستاهها و تهیه مستندات آن تاکید کردند.

 

گارگاه روستای سالم
1
1
1
1

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید