اخبار

تشکیل کمیته IDD در مرکز بهداشت هرسین

تشکیل کمیته IDD در مرکز بهداشت هرسین
با توجه به نزدیک شدن هفته تیروئید ( 9-3 خرداد ) کمیته IDD از سوی واحد بهداشت خانواده به ریاست رئیس مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید.
با توجه به نزدیک شدن هفته تیروئید ( 9-3 خرداد ) کمیته IDD از سوی واحد بهداشت خانواده به ریاست رئیس مرکز بهداشت شهرستان و با حضور کارشناسان مسئول واحد های آموزش سلامت ، بهداشت مدارس ، طرح و گسترش ، مبارزه با بیماریها و بهداشت خانواده در روز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه سالجاری تشکیل گردید . در این جلسه خانم جلیلی کارشناس مسئول بهداشت خانواده در زمینه اهمیت و عوارض ناشی از کمبود ید در زنان باردار ، عوارض و اثرات کوتاه مدت و بلند مدت کمبود ید در دانش آموزان ، اهمیت غربالگری تیروئید در سه تا پنج روز پس از تولد مطالبی بیان نمود .
تدوین جدول زمانبندی آموزش به دانش آموزان ، برگزاری جلسات آموزشی جهت داوطلبان سلامت شهری و سنجش ید نمک مصرفی خانوار های رابطین توسط همکاران واحد بهداشت محیط ، برگزاری جلسات آموزشی ویژه زنان واجد شرایط در خصوص شرایط درست نگه داری و مصرف نمک ید دار ، آموزش به مادران باردار در ماه های آخر بارداری در خصوص اهمیت انجام غربالگری تیروئید نوزادان در سه تا پنج روز پس از تولد و کنترل و بازرسی امکان توزیع نمک توسط همکاران بهداشت محیط از مصوبات این کمیته بود .
۱۴ تیر ۱۳۸۹ ۱۲:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید